سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسب درآمد

سه شنبه 92/11/1

حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری+ عکس

اخبار حوادث - توضیحات آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری


معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در توضیح حادثه دیروز در خیابان ابوریحان گفت : نردبان آتش نشانی با وجود آنکه هر روز کنترل می شود از آنجایی که هوشمند است و از سامانه

های الکترونیک بهره می گیرد به علت تکان های شدید در مسیر، دچار نقص در یکی از حسگرها شد و در لحظه عملیات از کاربر فرمان پذیری نداشت.

 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، تیموری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود : ساعت 11 و سی دقیقه دیروز به آتش نشانی اعلام شد که پشت بام یک ساختمان آتش گرفته است.

وی ادامه داد : یک دقیقه بعد در تماس دیگری اعلام شد که مقداری تریکو در راهروها دچار حریق و این آتش سوزی خاموش شده است و نیازی به حضور نیروهای آتش نشانی نیست.

تیموری گفت : دوباره یک دقیقه بعد تماسی برقرار و اعلام شد 6 تا 7 نفر در کارگاه تریکو بافی این ساختمان محبوس شده اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : بلافاصله پس از آخرین تماس، راس ساعت 11 و 33 دقیقه از دو مسیر ، دو نردبان به محل اعزام و نیروها 11 و 36 دقیقه در محل مستقر شدند.

تیموری افزود: در لحظه حضور نخستین نردبان آتش نشانی یک نفر از خانم هایی که از ساختمان آویزان شده بود خود را رها و نفر دوم نیز با وجود تلاش افراد حاضر در طبقات، سقوط کرد.

وی گفت : پس از آنکه نردبان اول دچار نقص شد نردبان دوم که در مسیر بود کمتر از دو دقیقه به محل رسید و از محل سقوط همان دو نفر به وسیله نردبان دوم، 5 نفر نجات یافتند و 14 نفر نیز از راه پله های ساختمان خارج شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با ابراز تاسف و شرمندگی نسبت به جان باختن دو نفر از هموطنان در خیابان ابوریحان افزود : برای پهن کردن تشک بادی نیز به فضای 50 متر مربعی و حداقل 5 تا 6

دقیقه زمان نیاز داریم.

تیموری ادامه داد : بر این اساس اگر در همان لحظه حضور نردبان هم تشک پهن می شد زمان لازم برای نجات این دو نفر وجود نداشت.

وی با ابراز تاسف و شرمندگی به علت نقص فنی در تجهیزات ایستگاه آتش نشانی گفت : کارشناسان ایمنی آتش نشانی در تاریخ چهارم تیر امسال به محل این ساختمان مراجعه کردند و تذکرات لازم را به

مسئولان آن دادند اما با بی توجهی آنها روبرو شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : ابزار قانونی برای جلوگیری از فعالیت کارگاههایی که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند نداریم.

وی اضافه کرد: امروز هم در چهار راه استانبول سانحه مشابهی رخ داد که محل ورود به ساختمان مملو از کاغذ و اقلام بود اما با تلاش ماموران آتش نشانی، این حادثه تلفات جانی نداشت.

اخبار حوادث - واحد مرکزی خبر

 





برچسب ها : حوادث  ,
مطلب بعدی : یادگار امروز